To było 14 lat temu - marzec 2010 rok

  • Aktualności
Miasto z Wizją / 03.03.2024 / Komentarze
Inwestycji moc, nowe ceny biletów, wody i ścieków, PKS przy powiecie, dworzec nie dla miasta, prywatyzacja SHiUZ oraz super plakat na 700-lecie Szczecinka

Szybkimi krokami zbliżał się jubileusz 700. urodzin miasta. Komitet organizacyjny pracował w pocie czoła, by zdążyć z wcieleniem w życie wszystkich zaakceptowanych wcześniej pomysłów w życie. Podobnie "ciepło" było w SAPiK, SzLOT i OSiR, również w ratuszu. Wszyscy chcieli, by 700-lecie Szczecinka wypadło niezwykle okazale.

Póki, co kończyła się zima. Najchłodniejsza pora roku wówczas nas nie oszczędzała. Jak wyliczyli w PGK kosztowała miasto (do końca lutego 2010 roku) blisko 800 tys. zł!

Niemal już tradycyjnie, wraz z nastaniem wiosny, w Szczecinku prowadzono szereg inwestycji. Przy ul. Kościuszki trwała budowa hotelu. Budowano pomost "Centrum", a w hangarze przy plaży miejskiej pracom remontowo – modernizacyjnym poddawano tramwaj wodny „Bayern” i statek wycieczkowy „Księżna Jadwiga”. Budowlańcy wznosili też obiekt sali gimnastycznej przy I LO a przy Szkole Podstawowej nr 7 dobiegały końca prace modernizacyjne przy boisku futbolowym

Lada dzień miały ruszyć kolejne inwestycje: budowa ścieżki rowerowej wzdłuż brzegów jeziora (odcinek Plaża Miejska - Marientron) oraz budowa pomostu na Mysiej Wyspie.

W marcu 2010 roku trwała akcja wymiany dowodów osobistych dla nowych mieszkańców Szczecinka (było wielu spóźnialskich, a czas mieli tylko do końca marca).

Miasto przygotowywało się do jednej z większych w ostatnich latach inwestycji - projektu pn. „Uzbrojenie gruntów Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Szczecinku”. To zadanie realizowane było w ramach RPO WZ na lata 2007-2013. Na jego realizację Szczecinek otrzymał blisko 11 mln zł. Drugi tyle wyłożył z własnego budżetu.

W marcu 2010 roku ratusz ogłosił przetarg na kolejną dużą inwestycję - przebudowę dziurawej i zaniedbanej ulicy Polnej - na długości 1640 metrów. Roboty ruszyły tam pod koniec kwietnia. Inwestycja nosiła nazwę: „Poprawa układu komunikacyjnego miasta Szczecinek'. Była współfinansowana w ramach RPO WZ.

W marcu 2010 roku rozpoczęto też proces prywatyzacji SHiUZ, do Szczecinka trafiły pieniądze (od wojewody) na dożywianie dzieci, a PWiK ogłosiło nowe ceny za pobór wody (2,61 zł) i odprowadzanie ścieków (5,20 zł).

Przy ul. Słowiańskiej trwała rozbiórka byłego Domu Młodego Robotnika, powiat przymierzał się do przejęcia PKS, a kolejarze ogłosili, że za nic w świecie nie sprzedadzą miastu dworca PKP.

W marcu zostały "klepnięte" nowe ceny biletów KM. Normalny kosztował 2,40 zł, a ulgowy - 1,20 zł. W roku jubileuszu miasta, mieszkańcy w dniu swoich urodzin mogli jeździć autobusami za darmo. Tak zdecydowała Rada Miasta.

Ratusz kończył prace przygotowawcze do remontu naszego najszacowniejszego zabytku - Zamku Książąt Pomorskich. Ostatecznie prace restauratorskie (przy wsparciu unijnym) kosztowały nas około 11 mln zł i zostały zakończone latem 2013 roku.

Pod koniec marca ruszyły prace przy przebudowie ul. 1 Maja - I etap. Inwestycja była realizowana w ramach "schetynówek".

Miasto podjęło też decyzję, że rondo przy zbiegu ulic": Dworcowej, Sikorskiego i Gdańskiej otrzyma patrona - imię pierwszego szczecineckiego olimpijczyka Winanda Osińskiego.

Pod koniec marca obradował Komitet Organizacyjny obchodów 700-lecia Szczecinka. Jego członkowie dopinali ostatnie szczegóły jubileuszu miasta.  

Na nowej fasadzie budynku przy ulicy Kościuszki zawisł jubileuszowy, solidnych rozmiarów, baner. Imponował wielkością, kolorystyką i treścią. Mogliśmy na nim podziwiać podobizny gwiazd polskiej estrady, które latem miały błyszczeć nad Trzesieckiem, by wraz z nami uczcić doniosły Jubileusz. Była na nim nasza krajanka Małgorzata Ostrowska. Z plakatu „spoglądali” też na Szczecinek: Kasia Kowalska, Zbigniew Wodecki, Zakopower, Cezary Pazura, zespoły: Kombi, Budka Suflera, Perfect, a także Kabaret Moralnego Niepokoju.

Tekst i foto: Sławomir Włodarczyk