S11 coraz bliżej – nowa decyzja środowiskowa dla południowego odcinka trasy
- Aktualności

S11 – stan realizacji
Ostatni fragment trasy w województwie zachodniopomorskim, czyli Szczecinek – Bobolice, jest w budowie i ma być gotowy jesienią 2026 roku. Na południe od Szczecinka sytuacja jest bardziej skomplikowana – odcinki Szczecinek – Piłai Piła – Poznań od dawna czekają na zielone światło.
W sierpniu 2023 roku Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Poznaniu wydała decyzję dla 59-kilometrowego fragmentu Szczecinek – Piła, jednak odwołania – m.in. ze strony organizacji ekologicznych – wstrzymały proces. Największe kontrowersje dotyczyły odcinka Jastrowie – Piła, przecinającego obszary Natura 2000. GDDKiAopracowała jednak nowe warianty trasy, które omijają sporny teren, przebiegając przez gminy Tarnówka i Krajenka.
Nowa decyzja środowiskowa – odcinek Ujście – ObornikiDobra wiadomość dotyczy drugiego problematycznego fragmentu – Piła – Poznań. RDOŚ w Poznaniu wydał decyzję środowiskową dla odcinka Ujście – Oborniki o długości 43 km.
Trasa rozpocznie się po południowo-zachodniej stronie drogi krajowej nr 11 w Nowej Wsi Ujskiej, stanowiąc przedłużenie obwodnicy Ujścia. Dalej pobiegnie w stronę Rogoźna, przekroczy rzekę Wełnę i linię kolejową Wągrowiec – Bzowo Goraj, by w rejonie Dziewiczej Strugi połączyć się z realizowaną obecnie obwodnicą Obornik.
Mimo postępu formalnego, do wbicia pierwszej łopaty jeszcze daleko. Wstępny plan zakłada rozpoczęcie prac najwcześniej w 2028 roku. Do końca 2025 roku GDDKiA chce zakończyć procedury administracyjne, a po zabezpieczeniu finansowania ogłosić przetarg. Umowę z wykonawcą planuje się podpisać w drugiej połowie przyszłego roku.