Multimedialne przystanki coraz bliżej

  • Aktualności
Miasto z Wizją / 01.08.2016 / Komentarze
Wpierw projekt, później przetarg na roboty

Miasto rozstrzygnęło procedurę przetargową na wykonanie programu funkcjonalno - użytkowego dla zadania dotyczącego rozbudowy dynamicznego systemu informacji pasażerskiej wraz z modernizacją głównych przystanków autobusowych w Szczecinku. Zamówienie otrzymała spółka "Elseco" ze Szczecina. Wartość kontraktu to 22 017 zł brutto.

Warto dodać, że przedsięwzięcie zostanie zrealizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020. Więcej na ten temat pisaliśmy w artykule:

http://miastozwizja.pl/ponad-23-mln-zl-dla-szczecinka

Reasumując: Wkrótce pasażerowie będą mieli do dyspozycji nowoczesne, multimedialne przystanki, które zdecydowanie będą różniły się od tych funkcjonujących dotychczas. Nowe wiaty będą posiadały m.in. wykonane z aluminium panele elewacyjne, a także poliwęglanowe zadaszenie. Dodatkowo w słupach, na których oparta zostanie konstrukcja wmontowane zostaną monitory interaktywne, na których pojawią się m.in. informacje w ramach dynamicznego systemu informacji pasażerskiej oraz przyjazdy autobusów w czasie rzeczywistym. Całość będzie posiadała oświetlenie ledowe, a także wyłączniki zmierzchowe.

W ramach przedsięwzięcia zostanie zmodernizowanych 26 przystanków. Planuje się, że zostaną one zlokalizowane przy ul.: St. Staszica, Trzesieckiej, Kołobrzeskiej, Wyszyńskiego (4 przystanki), Pilskiej, Powstańców Wlkp., Ordona (2 przystanki), Jana Pawła II (4 przystanki), Kościuszki, Cieślaka (2 przystanki), Słowiańskiej, Szczecińskiej, Koszalińskiej, Mierosławskiego, 28 Lutego (2 przystanki).

Planuje się również, że w przyszłości nowoczesne przystanki zostaną powiązane z systemem wypożyczalni rowerów miejskich.

Dlaczego Szczecinek wybrał właśnie ten projekt? Według ratusza, rozbudowa dynamicznego systemu informacji pasażerskiej wraz z modernizacją głównych przystanków autobusowych ma przyczynić się do usprawnienia komunikacji publicznej, wprowadzając ułatwienia w zakresie korzystania z tego typu transportu oraz wpłynąć na zmiany w mobilności miejskiej prowadzące w efekcie do zmniejszenia emisji CO2 i innych zanieczyszczeń uciążliwych dla środowiska i mieszkańców miasta.

Co istotne, miasto na ten cel wyda zaledwie niewielką cześć rzeczywistych kosztów, bowiem inwestycja w 85 proc. zostanie dofinansowana - jak pisaliśmy - ze środków pochodzących z RPO WZ.

Tekst: Marzena Góra/Sławomir Włodarczyk

Foto: Urząd Miasta