Kiedy ścieżka rowerowa wzdłuż Słowiańskiej?

  • Aktualności
Miasto z Wizją / 05.06.2017 / Komentarze
Musimy poczekać do zakończenia budowy obwodnicy

Jak niedawno pisaliśmy w artykule: "Rowerem przez Szczecinek"

http://miastozwizja.pl/rowerem-przez-szczecinek

rozpoczęła się największa w historii miasta inwestycja rowerowa - budowa szlaków dla cyklistów spinająca w całość istniejącą obecnie sieć dróg rowerowych nad Trzesieckiem.

Jak zauważyła nasza Czytelniczka, miasto nie zaplanowało budowy ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Słowiańskiej - od skrzyżowania z ul. Kopernika do skrzyżowania z ul. Armii Krajowej. Rowerzyści narzekają, że muszą lawirować pomiędzy przechodniami na wąskich chodnikach.

- Jazda rowerem po ulicy nie wchodzi w rachubę. Tam jest bardzo niebezpiecznie, szczególnie w tygodniu, gdy Słowiańska przejeżdżają duże samochody ciężarowe - wyrokują.

Kiedy przy ul. Słowiańskiej może powstać szlak dla rowerzystów zapytaliśmy wiceburmistrza Daniela Raka.

- Projektując sieć dróg rowerowych w mieście byliśmy cały czas w kontakcie z zarządcami naszych dróg - ujawnia nasz rozmówca.  

- Jeżeli chodzi o ulicę Słowiańską to po wybudowaniu obwodnicy jej ranga mocno spadnie i mam nadzieję, utrudnienia komunikacyjne, nie tylko dla zmotoryzowanych, ale również dla rowerzystów, przejdą do historii. Po prostu ulica obniży swoją rangę. Tym samym będzie o wiele większa możliwość ingerowania w jej przebieg, czyli przebudowania. Proszę, więc nie tylko rowerzystów, ale tez mieszkańców o cierpliwość.  

Jak podkreślił D. Rak, miasto rozmawia z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, by inaczej niż dotąd wytyczyć przebieg drogi krajowej nr 20.

- Nam na tym bardzo zależy, tym bardziej, że nie będziemy mieli łącznika dróg DK20 i DK11 - mówi D. Rak.

- Planujemy, że "dwudziestka" pobiegnie ul. Szczecińską, Gdańską a na rondzie koło dworca PKP "szybko ucieknie" w ul. Pilską i dalej poprzez węzeł "Szczecinek Wschód" wejdzie na obwodnicę miasta. Cały czas prowadzimy z drogowcami rozmowy, by drogi krajowe przez miasto przebiegały po jak najkrótszych odcinkach.

Przypomnijmy: Jeszcze w tym roku wybudowane zostaną w Szczecinku cztery odcinki dróg rowerowych - wzdłuż ulic: Słupskiej, Rzemieślniczej, Łukasiewicza i Strefowej. Trzy z nich będą miały nawierzchnię asfaltową.

Z kolei w przyszłym roku szlaki rowerowe powstaną przy ul. Karlińskiej – o długości 135 metrów, Kołobrzeskiej – 273 m, Kościuszki - od ulicy Derdowskiego do ul Mierosławskiego – 687 m, Koszalińskiej od ul. Wiatracznej do ul. Mierosławskiego – 327 m, Kaszubskiej – od skrzyżowania ulic Zielona/Szafera do ul. Narutowicza – 251 m, Szczecińskiej – od połączenia drogi rowerowej w Parku Miejskim z ul. Szczecińską poprzez skrzyżowanie z ul. Staszica do granicy administracyjnej miasta – 313 m, Gdańskiej – od ronda Pilska do ul. Szczecińskiej (połączenie z wjazdem do parku) – 368 m oraz przy ul. Pilskiej – od ronda Pilska do skrzyżowania ul. Pilska/Łukasiewicza – 993 m. Łącznie daje to długość 7022 metrów.

Nowe ścieżki zostaną wykonane z czerwonej kostki typu polbruk i stosownie oznakowane. Z kolei ścieżki przy ul. Słupskiej i Łukasiewicza otrzymają oświetlenie typu LED.

Szerokość rowerowych szlaków? Przy ul. Karlińskiej, Kołobrzeskiej, Słupskiej i Łukasiewicza – 3 metry, Kościuszki, Pilskiej, Waryńskiego i Strefowej – 2,5 m, Koszalińskiej, Kaszubskiej, Rzemieślniczej, Szczecińskiej oraz Gdańskiej – 2 metry. 

Tekst i foto: Sławomir Włodarczyk