Burmistrz paraliżuje Szczecinek. Rondo wbrew mieszkańcom, centrum stanie na wiele miesięcy
- Aktualności
 

Skrzyżowanie zostanie całkowicie zamknięte. Ruch samochodów zostanie przekierowany na sąsiednie ulice, które nie są przystosowane do takiego natężenia. Już teraz wiadomo, że objazdy przez Limanowskiego, Rzemieślniczą, Kamińskiego czy Mickiewicza doprowadzą do korków, spowolnień i problemów z parkowaniem. Z centrum miasta praktycznie nie będzie można normalnie przejechać.
Osiedla przejmą ruch z centrumWprowadzenie ruchu dwukierunkowego na ulicy Kamiennej i likwidacja miejsc postojowych to tylko początek problemów. Zniesiono też ograniczenia tonażowe, więc wąskie, osiedlowe ulice zostaną obciążone ruchem ciężarówek. Mieszkańcy tych rejonów już dziś obawiają się hałasu, spalin i zniszczenia nawierzchni.
Chaos w komunikacji miejskiejBudowa ronda wymusza również zmianę tras autobusów. Kilka linii zostaje skierowanych na objazdy, a część przystanków w centrum – zawieszona. Dla pasażerów oznacza to dłuższe dojścia, opóźnienia i zamieszanie w rozkładach jazdy. Miejska komunikacja, zamiast być alternatywą dla zakorkowanych ulic, sama stanie się ofiarą tej decyzji.
Zmiany w Komunikacji Miejskiej:
Dla linii 1, 1A, 6, 7, 9, 14 objazd poprowadzono ulicami: Kard. S. Wyszyńskiego → Rzemieślnicza → B. Limanowskiego → A. Kamińskiego → Warcisława IV oraz ulicami: Warcisława IV → Kamińskiego → Powstańców Wielkopolskich → Wyszyńskiego.
- Na ul. Rzemieślniczej (tuż za skrzyżowaniem ulic: Rzemieślniczej i Emilii Plater) działa tymczasowy przystanek dla linii 1, 1A, 6, 7, 9, 14.
 - Przystanek: Powstańców Wlkp./ Kościół dodatkowo obsługiwany będzie przez linie nr 0, 1, 1A, 6, 7, 9 jadące w kierunku Os. Zachód.
 - Przystanki: Warcisława IV/ Kamień oraz Warcisława IV/ Mała Poczta dodatkowo obsługiwane będą przez linie nr 7 jadącą w kierunku Dworca PKP;
 - Przystanki: Warcisława IV/ Wiśniowa oraz Warcisława IV/ Starostwo Powiatowe dodatkowo obsługiwane będą przez linie nr 7 jadącą w kierunku Os. Zachód,
 - Przystanek: Lipowa/ Winniczna I dodatkowo obsługiwany będzie przez linie nr 14 jadącą w kierunku Os. Zachód,
 - Przystanek: Lipowa/ Winniczna II dodatkowo obsługiwany będzie przez linie nr 14 jadącą w kierunku Os. Marcelin,
 - Przystanki: Wyszyńskiego/ Schodki, Cieślaka/ Targowisko, Cieślaka/ Cmentarz, Cieślaka/ ZGM TBS, Słowiańska/ Kopernika, Słowiańska/ STO nie będą obsługiwane przez linie nr 14,
 - Przystanki: Wyszyńskiego/ Schodki, Sikorskiego/ A. Krajowej, Sikorskiego/ Wiśniowa II oraz Sikorskiego/ Wiśniowa I nie będą obsługiwane przez linie nr 7.
 
	Dodatkowo miasto zawiesza następujące przystanki autobusowe:  Wyszyńskiego/ Pileckiego, Wyszyńskiego/ Plac Winniczny, Armii Krajowej/ COP, Armii Krajowej/ Kamienna, Armii Krajowej/ Słowiańska.
Największe kontrowersje budzi fakt, że inwestycja została rozpoczęta wbrew opiniom woli mieszkańców. Mieszkańcy w mediach społecznościowych wyrażali swój sprzeciw. Władze miasta przekonują, że rondo poprawi bezpieczeństwo, ale trudno uznać to za argument, gdy efektem jest wielomiesięczny paraliż komunikacyjny w newralgicznym punkcie Szczecinka.
Paraliż do połowy 2026 rokuUtrudnienia mają potrwać co najmniej do 30 czerwca 2026 roku. Oznacza to, że centrum miasta pozostanie rozkopane przez pół roku. Dla kierowców, przedsiębiorców i mieszkańców to bardzo zła wiadomość – przez wiele miesięcy będą musieli funkcjonować w warunkach permanentnego chaosu drogowego.
Decyzja burmistrza o rozpoczęciu tej inwestycji wbrew woli mieszkańców pokazuje, jak daleko lokalne władze odeszły od realnych potrzeb społeczności. Zamiast poprawy płynności ruchu, Szczecinek czeka długotrwały chaos, frustracja i komunikacyjny paraliż.