BLIK-owe oszustwo: szybki przekręt na 3 tysiące złotych
- Aktualności

Wszystko zaczęło się od przejęcia konta 39-letniej mieszkanki regionu przez cyberprzestępców. Podszywając się pod właścicielkę profilu, oszust wysłał do jej znajomych wiadomości z prośbą o pilną pomoc finansową. „Szybka pożyczka”, „oddaję za moment”, „problem z płatnością” – klasyczne hasła, które znów okazały się skuteczne.
– Przestępca w ten sposób wyłudził dwa kody BLIK. Pieniądze zniknęły błyskawicznie, zanim ktokolwiek zdążył się zorientować – informuje asp. szt. Anna Matys, rzecznik szczecineckiej komendy.
Łączna strata wyniosła blisko 3 tysiące złotych. Policja przypomina, że każda taka sytuacja powinna wzbudzić czujność. Jeśli ktoś prosi o pieniądze przez Messengera, najlepiej zadzwonić i upewnić się, czy to naprawdę on.
– Apelujemy o czujność. Weryfikujmy każdą prośbę o przesłanie pieniędzy, nawet jeśli wydaje się pochodzić od zaufanej osoby – Anna Matys.