Ulice zmieniły gospodarza

  • Aktualności
Miasto z Wizją / 05.09.2020 / Komentarze
Koszalińska jest już miejska. Będzie remont?

O tym, ze powiat i miasto doszły do porozumienia w sprawie "podziału" pomiędzy siebie niektórych odcinków szczecineckich ulic, pisaliśmy pod koniec czerwca br. w artykule: "Ulice dla miasta"

https://miastozwizja.pl/ulice-dla-miasta

Takie działanie to następstwo oddania do użytku obwodnicy Szczecinka w ciągu drogi ekspresowej S11. Stosowne decyzje w tej kwestii podjęły rady powiatu i miasta. Wcześniej sprawą zajął się Sejmik Zachodniopomorski. Pisaliśmy o tym w artykule: "Była DK11 dla powiatu"

https://miastozwizja.pl/byla-dk11-dla-powiatu

W komunikacie opublikowanym dziś (piątek 4, września) przez Starostwo Powiatowe czytamy:

Po tym jak w listopadzie ubiegłego roku dokonano otwarcia nowej obwodnicy, decyzją Zarządu Województwa Zachodniopomorskiego Powiat Szczecinecki przejął cześć dawnej drogi Nr 11. Sprawowanie nadzoru nad ponad 9 km odcinkiem wiązało się z kosztami wynikającymi z jego utrzymania. Starosta Krzysztof Lis od samego początku mówił otwarcie, iż liczy na porozumienie w wyniku, którego, nowy ciężar przejmą na siebie trzy samorządy, przez  których teren przebiega trasa dawnej „jedenastki”: powiat szczecinecki, miasto Szczecinek oraz gmina wiejska Szczecinek. Konsensus udało się wypracować.

„Osierocony” odcinek drogi wiódł od skrzyżowania na Omulną do ronda koło dworca kolejowego (obejmował więc całą ulicę Pilską w Szczecinku) i od ronda koło cmentarza do ronda na wylocie z miasta (ulice Narutowicza i część Koszalińskiej). Sprawę dodatkowo skomplikował znajdujący się pomiędzy kilkukilometrowy „przerwany” odcinek drogi nr 20 (ulice Sikorskiego, Słowiańska i Cieślaka), który również stracił  status drogi krajowej.

W wyniku porozumienia miasto Szczecinek oraz gmina wiejska Szczecinek, przejęły na siebie część dróg, które do tej pory nosiły  status dróg powiatowych.

Na skutek podjętej przez Radę Powiatu Szczecineckiego uchwały, Miasto Szczecinek przejęło następujące odcinki dróg:

1274Z — ul. Koszalińska, na odcinku od skrzyżowania z ul. Kościuszki do skrzyżowania z dotychczasowym przebiegiem drogi krajowej nr 11, o długości 1,093 km;

1297Z — ul. Staszica, o długości 1,120 km;

1294Z — ul. Leśna, na odcinku od wewnętrznej drogi firmy „Kronospan” do węzła „Szczecinek Wschód” w ciągu drogi S-11, o długości 0,490 km;

1315Z — ul. Jana Pawła II, o długości 0,835 km;

1303Z — ul. Warcisława IV, Wyszyńskiego i Lipowa (na odcinku od ronda Kardynała Ignacego Jeża do ul. Wyszyńskiego wraz z rondem), o długości 1,615 km.

W poczet dróg gminy wiejskiej Szczecinek zostały zaliczone następujące odcinki:

1267Z w m. Spore, na odcinku od skrzyżowania z drogą 1269Z (Stare Wierzchowo) do końca drogi, o długości 0,612 km;

1269Z — na odcinku od skrzyżowania z drogą 1274Z do końca drogi, o długości 1,435 km;

1273Z — ul. Jeziorna i Przyjezierze w m. Gwda Wielka, o długości 2,004 km.

Ponadto status drogi krajowej Nr 11 od stycznia przyszłego roku na powrót odzyska odcinek od skrzyżowania z ul. Słupską, Narutowicza i Lipową, do skrzyżowania z ul. Dworcową, Pilską i Gdańską.

Tekst i foto: Sławomir Włodarczyk