Na sali obrad Rady Miasta jak w Sejmie

  • Aktualności
Miasto z Wizją / 29.01.2019 / Komentarze
Nadzwyczajne obrady w ratuszu - radni urealnili wydatki na Komunikację Miejską

Od dziś szczecineccy radni korzystają w pełni z dobrodziejstw systemu elektronicznego głosowania. Każdy z radnych ma przed sobą specjalny pulpit. Po włożeniu karty na ekranie monitora (jest umiejscowiony na ścianie głównej sali obrad) radny potwierdza swoją obecność na sesji. Później za pomocą kolejnych przycisków m.in. wnioskuje o zabranie głosu, głosuje za, przeciw lub wstrzymuje się. Na monitorze wyświetla się też nazwisko radnego, który właśnie zabiera głos. Elektroniczny zegar pokazuje także czas jego wystąpienia. Po zakończonej sesji radny zdaje kartę w biurze Rady Miasta. Odbiera ją przed kolejną sesją.

System działa przejrzyście. Tym samym mieszkańcy Szczecinka obserwujący obrady Rada Miasta na stronie internetowej ratusza posiadają pełną wiedzę na temat wyników głosowania oraz kto jak głosował.

Dziś radni spotkali się na sesji nadzwyczajnej. Pierwotnie mieli do przedyskutowania jeden punkt dot. zmiany wieloletniej prognozy finansowej miasta na lata 2019-2029. W czasie obrad wprowadzili do porządku kolejne dwa - oba dot. skarg na działalność Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.

Rada wprowadziła do realizacji w latach 2022-2023 przedsięwzięcie majątkowe pn. "Rozwój zeroemisyjnego transportu zbiorowego w Szczecinku poprzez zakup autobusów o napędzie elektrycznym wraz z zakupem ładowarek oraz modernizacją niezbędnej infrastruktury dla Komunikacji Miejskiej". Planowany łączny limit nakładów finansowych na to zadanie wynosi 9 614 000 zł, z tego na  2022 r. – 5 236 685 zł a na  2023 r. – 4 377 315 zł.

Ponadto radni zdecydowali, że Komunikacja Miejska będzie otrzymywać rokroczną rekompensatę, m.in. na utrzymanie rezultatów projektu realizowanego w ramach naboru 6.1 Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 oraz darmowych przejazdów autobusami KM.

Prognoza wydatków z tego tytułu wynosi:

2019 r. – 3 412 227 zł

2020 r. – 7 534 850 zł

2021 r. – 7 499 527 zł,

2022 r. – 6 737 097 zł

2023 r. – 6 899 252 zł

2024 r. – 7 674 779 zł

2025 r. – 7 744 319 zł

2026 r. – 7 726 583 zł

2027 r. – 7 505 190 zł,

2028 r. – 7 504 939 zł,

2029 r. –  7 352 816 zł.

Przewiduje się że w kolejnych latach wydatki z ww. tytułu wyniosą:

2030 r. – 7 353 008 zł

2031 r. – 7 352 816 zł

2032 r. – 7 351 960 zł

2033 r. – 7 990 038 zł

2034 r. – 7 990 355 zł

2035 r. – 7 990 163 zł

2036 r. – 7 989 500 zł.

Jak zaznaczono w podjętej uchwale, wartość rekompensaty rokrocznie będzie podlegać aktualizacji oraz, że wykazane wydatki zarówno bieżące jak i inwestycyjne na ww. zadanie mieszczą się w prognozowanych wydatkach na lata 2022-2023.

Za przyjęciem uchwały głosowało 19 radnych. Jeden (radny Wiesław Suchowiejko) wstrzymał się od głosu.

W dalszej części obrad rada zajęła się skargami na MOPS. Problem w tym, że radni dostali inne dokumenty dot. tej sprawy (pomyłka biura Rady Miasta) niż te, które miały być przedmiotem obrad. Zauważył to radny W. Suchowiejko. Po dyskusji i kilku przerwach, radni przychylili się do wniosku radnego Andrzeja Grobelnego, by kontynuować obrady. Ostatecznie po kolejnych przerwach rada zdecydowała o odrzuceniu obu skarg.

Tekst i foto: Sławomir Włodarczyk