Na "dwóch kółkach" przez Szczecinek

  • Aktualności
Miasto z Wizją / 02.05.2018 / Komentarze
Dobiega końca budowa szlaków dla rowerzystów

W ubiegłym roku powstały w Szczecinku cztery odcinki ścieżek rowerowych. To był pierwszy etap dużej inwestycji rowerowej realizowanej przez miasto przy wsparciu funduszy unijnych.

- My do tej pory w ramach różnych inwestycji budowaliśmy krótkie odcinki ścieżek rowerowych, np. przy okazji przebudowy jakiejś ulicy - mówił "Miastu z Wizją" wiceburmistrz Daniel Rak.

- Teraz postanowiliśmy zrobić większą rowerową inwestycję i w jej ramach połączyć istniejące już ścieżki w jedną dużą sieć dróg rowerowych. Tym bardziej, że otrzymaliśmy na ten cel dofinansowanie unijne z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020. Chcemy, by rowerzysta mógł przejechać bezpiecznie przez całe miasto, np. z zachodnich dzielnic, z Trzesieki na koniec ulicy Pilskiej.

W ramach inwestycji miasto w ubiegłym roku wydało na budowę ścieżek około 900 tys. zł. Nowe trakty dla miłośników podróżowania na jednośladzie powstały wzdłuż ulic: Słupskiej, Łukasiewicza i Strefowej. Na początku tego roku dokończono budowę ścieżek wzdłuż ul. Łukasiewicza i do Marcelina. Obecnie trwa budowa kolejnych odcinków ścieżek rowerowych - wzdłuż ul. Rzemieślniczej, Limanowskiego i Koszalińskiej.

Zadanie inwestycyjne pn. "Uzupełnienie sieci dróg rowerowych prowadzących do miejsc pracy i szkół w mieście Szczecinek" ratusz planuje zwieńczyć we wrześniu 2018 roku. Inwestycję prowadzi szczecinecka firma ZUT Jan Bańkiewicz.

Którędy pojedziemy nowymi ścieżkami rowerowymi? Otóż 13 szlaków powstanie wzdłuż ulic: Karlińskiej – o długości 135 metrów, Kołobrzeskiej – 273 m, Kościuszki - od ulicy Derdowskiego do ul Mierosławskiego – 687 m, Koszalińskiej od ul. Wiatracznej do ul. Mierosławskiego – 327 m, Kaszubskiej – od skrzyżowania ulic Zielona/Szafera do ul. Narutowicza – 251 m, Rzemieślniczej – od ul. Wyszyńskiego do parku Miejskiego – 471 m, Słupskiej – od skrzyżowania ul. Słupska/Prusa do połączenia drogi rowerowej przy osiedlu Marcelin – 803 m, Szczecińskiej – od połączenia drogi rowerowej w Parku Miejskim z ul. Szczecińską poprzez skrzyżowanie z ul. Staszica do granicy administracyjnej miasta – 313 m, Gdańskiej – od ronda Pilska do ul. Szczecińskiej (połączenie z wjazdem do parku) – 368 m, Pilskiej – od ronda Pilska do skrzyżowania ul. Pilska/Łukasiewicza – 993 m, Łukasiewicza – od skrzyżowania ul. Łukasiewicza/Pilska do granicy administracyjnej miasta – 456 m oraz Waryńskiego i Strefowej – od skrzyżowania ul. Waryńskiego/Pilska do skrzyżowania ul. Strefa/Leśna – 1945 m. Łącznie daje to długość 7022 metrów.

Nowe ścieżki zostaną wykonane z czerwonej kostki typu polbruk i stosownie oznakowane. Z kolei ścieżki przy ul. Słupskiej i Łukasiewicza otrzymają oświetlenie typu LED.

Szerokość rowerowych szlaków? Przy ul. Karlińskiej, Kołobrzeskiej, Słupskiej i Łukasiewicza – 3 metry, Kościuszki, Pilskiej, Waryńskiego i Strefowej – 2,5 m, Koszalińskiej, Kaszubskiej, Rzemieślniczej, Szczecińskiej oraz Gdańskiej – 2 metry.  

- Cały projekt jest warty 2,8 mln zł. Będą pewne utrudnienia, będą też kolejne inwestycje w pasach drogowych, ale jestem przekonany, że mieszkańcy nam to wybaczą - kończy Daniel Rak.

To nie koniec budowy ścieżek rowerowych nad Trzesieckiem. Jak już pisaliśmy w artykule:

https://miastozwizja.pl/dworzec-trzy-ulice-i-sciezka-rowerowa

miasto zamierza wspólnie z Generalna Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad wybudować ścieżkę rowerową wzdłuż ulic: Sikorskiego, Słowiańskiej i Cieślaka.

Tekst i foto: Sławomir Włodarczyk