Najlepiej jak sami mówimy i opowiadamy dobrze o miejscu, w którym mieszkamy
- Blogi
- Felietony

...Najlepiej jak sami mówimy i opowiadamy dobrze o miejscu, w którym mieszkamy, pracujemy, żyjemy, to najlepsza reklama. Potrzebujemy jednak dotrzeć ze sprecyzowaną informacją do masowego odbiorcy... W 2013 r. poprzeczka została podniesiona dość wysoko, jeśli chodzi o media ogólnopolskie. W tym roku zapowiada się równie ciekawie i ambitnie.
W 2014 roku promocja Szczecinka zaczęła się bardzo wcześnie.
SAPiK zaprosił zespół Feel na Zamek, co było pretekstem do zamówienia programu Co za Tydzień w TVN, ciekawa promocja i pomysł zaistnienia Zamku w mediach, zauważony między innymi w Urzędzie Marszałkowskim.
Czego można spodziewać się jeszcze w tym roku?
Szczecinek w Mass Mediach - oto kilka wybranych pozycji:
Prasa - Newsweek, Forbes, Super Express, Przegląd Sportowy,
Radio - Eska, Wawa, Plus, Vox,
Telewizja - TVN, TVN24, TVN Meteo, TVN Style, TVN Turbo, Polsat News, TVP Info, 4FUN TV, Eska TV, Polo TV.
Billbordy sponsorskie, reklamy...
Nowością i ciekawą akcją promocyjną ma być długo negocjowana Kamerka TVN24 usytuowana na Zamku, ze skierowanym obiektywem na jezioro w poranku Wstajesz i Wiesz Jarosława Kuźniara.
27-28 czerwca Mistrzostwa Polski w Wakeboardzie. Po raz pierwszy w Szczecinku, tak duża impreza na jednej desce za wyciągiem. Jesteśmy w trakcie dopinania ostatnich szczegółów.
05-06 lipca Imieniny Miasta i Fiesta balonowa - to już klasyka dobrego gatunku.
18-20 lipca Projekt Plaża - nie trzeba chyba zbytnio przybliżać i opisywać tego wakacyjnego wydarzenia z oprawą medialną.
Dzień Dobry TVN - poranna telewizja śniadaniowa ze Szczecinka, w jednym z najbardziej oglądanych przez widzów programów.
Zakończenie wakacji z SAPiK - ostatni weekend sierpnia, finał koncertów plenerowych.
To tylko przykładowe momenty, kiedy pojawią się Media i będą mówić pozytywnie o Szczecinku. Oczywiście nie zabraknie niespodzianek, o których jeszcze nie można mówić ;-)
W kwestii imprez organizowanych w Szczecinku i okolicach, zachęcam do kliknięcia na stronę www.miastozwizja.pl, zakładki kalendarium. Tam znajdziecie zawsze najważniejsze informacje, co dzieje się fajnego w regionie.
Jednak kilka słów po co ten PIAR.
Jak każdy produkt, a takim jest nasze Miasto - potrzebuje reklamy i promocji. Działania te są kosztem. Rzecz niby oczywista i każdy to rozumie... niestety nie każdy.
Nakłady na marketing w firmach są zróżnicowane i zależą od profilu przedsiębiorstw. Padło sformułowanie marketing. Co Miasto Szczecinek ma z tym wspólnego? Ano ma i to już od 7 lat! Między innymi jako pierwsi pojawiliśmy się z reklamą Szczecinka podczas Imienin miasta w TVP1 między sportem, a prognozą pogody w najlepszym czasie oglądalności - w tak zwanym fachowo prime time. Prawnicy telewizji polskiej mieli małą zagwozdkę, ponieważ byli przygotowani tylko na klienta komercyjnego, tymczasem zamawiał samorząd, a telewizja to przecież publiczna jest!
Marketing terytorialny - pod taką nazwą i grupą Nas sklasyfikowali. Idea ta dopiero raczkowała w Polsce i nie bardzo było wiadomo co to jest takiego. Teraz w telewizjach takich jak TVP i TVN są specjalne działy i ludzie zajmujący się wyłącznie zleceniami samorządowców i ich produktami.
Produktami, które są najczęściej dobrem mieszkańców i proszę się nie dziwić, że przedstawia się je w jak najlepszym świetle. Po to jest reklama i takie są jej zasady. Tym bardziej, że Nasze Produkty są naprawdę dobre i nie mamy się czego wstydzić. Jednak nawet najlepsi korzystają z Photoshop... Konkurencja nie śpi i każdy chce, żeby spróbować właśnie jego produktu. Najlepszą miarą sprawdzalności dobrej reklamy, promocji jest ilość zakupionego produktu i utrzymanie tendencji jak najdłużej. Powtarzalność zakupu przez tego samego klienta i jego utrzymanie to wymarzona sytuacja, ale nie można spocząć na laurach. Do tego stosowane są m.in. takie narzędzia jak: systemy rabatowe, karty stałego klienta, klubowe. My, w jednej i drugiej miarze, mamy tendencje wzrostową. Rok 2013 przyniósł wzrost odwiedzin naszego regionu i wiele osób przybyło ponownie do Szczecinka - po prostu dobrze się tu czują.
Jednak co dzieje się, jeśli zawiedziemy się na zakupionej rzeczy, usłudze? Oczywiście nie wracamy do niej, a sprzedawca zaczyna mieć problemy. Mało tego! Trzeba trzymać się zasady: „jeden zadowolony klient, przyprowadzi do Twojej firmy kolejnych sześciu kupujących, a jeden nie zadowolony, sprawi, że jedenastu nigdy nie przyjdzie”.
Miasto Szczecinek ma wiele do zaoferowania pod względem krajobrazowym i instytucjonalnym. Jest wiele do zrobienia, ale nie ma wpływu na wszystko... Aqua Tur, OSiR, SzLOT, SAPiK może dwoić się i troić, ale nie zapominajmy jednak, że wszyscy odpowiadamy za przyjęcie gości, turystów poczynając od taksówkarzy, policjantów, po gastronomów, hotelarzy.
My wszyscy pracujemy na dobre pierwsze wrażenie i wpływamy na to, czy gość wróci do Nas. To my tworzymy tzw. dobry klimat. Trzeba przyznać, że mamy całkiem niezły potencjał ludzki. Z mojego doświadczenie wiem, że odwiedzający Nas turyści, bardzo pozytywnie wypowiadają się na temat mieszkańców Naszego grodu. Jednak chyba nie wszyscy to rozumieją, że to My, pracujemy na dobro naszego regionu.
Przeczytałem ostatnio o kiepskich latach naszego miasta w turystyce w 2011-2012. Ciężko polemizować o źródłach tych danych i przedstawiania ich w taki sposób przez osobę, która jest jednym z głównych propagatorów antyreklamy o Szczecinku (pewnie będzie dopóki nie dojdzie do władzy).
Według przedstawionego „raportu”, w Szczecinku nie powinien utrzymać się żaden hotel. Jednak nijak to się ma do nowo powstałych prywatnych inwestycji i inicjatyw, tworzonych głównie pod potencjalnych turystów. Ludzie inwestują swoje ciężko zarobione pieniądze i wiedzą co robią, choć trzeba przyznać, że branża turystyczna to ciężki kawałek chleba. Sukces zależy od wielu czynników, ale co niektórych, głównym zadaniem jest przeszkadzanie w osiągnięciu dodatniego wyniku finansowego.
Każdy może mieć swoje zdanie... Ja też je mam.
{{info}}